Tchaj-ťi čchüan
 ➔  Tchaj-ti

Tchaj-ťi cvičení Opava dopoledne – i senioři


Tchaj chi, Tai chi, Taiči, Taiji, Tai-ji, Tai ji, Tchaj-ti

Obsah stránky
* Místo, doba cvičení - Opava Tchaj-ťi dopoledne
* Plán cvičení Tchaj-ťi
* Informace o samotném cvičení Tchaj-ťi

Místo, doba cvičení - Opava Tchaj-ťi dopoledne

Harmonogram cvičení

Zahájení cvičení: čtvrtek 3. září 2020 přerušení je 24. června 2021

Údobí: 1 × týdně ve čtvrtky od 10:00 hod., do 11:00 hod.

O prázdninách se cvičí v parku odpoledne ve středy od 17:00 hod. - veřejné cvičení

Po prázdninách 2021 cvičení pokračuje.

Prostor: tělocvična studia Jako v Bavlnce (vchod do I. patra je metr vlevo od vchodu do restaurace Plzeňka)

Adresa: Česká republika; Moravskoslezský kraj; Opava 1; Rybářská 2; (nedaleko obchodního domu Breda, naproti Penny marketu)

Doprava: Autobusová zastávka – "Nákladní, Opava"

Poplatek: 100 Kč - senioři sleva 50 %

Plán cvičení Tchaj-ťi

Typ cvičení: čínská cvičení s prvky Kung-fu - Tchaj-ťi čchüan

Opakování: každý čtvrtek - mimo svátků a letních prázdnin.

Cíle cvičení: Cvičení nejen pro seniory: vede ke zdravému uvolňování mysli i těla včetně páteře, uvolňování bolestí zad, rozvíjení tělesné i psychické rovnováhy, trénovaní myšlení atd. Kompletní výčet přínosů cvičení je dlouhý. Prostředkem je pravidelný nácvik a cvičení sestavy Tchaj-ťi 24 forem (styl Jang - střední řád) a doplňková cvičení.

S sebou na cvičení: volný oděv, přezutí do tělocvičny

Učitel a organizátor: Stanislav Hendrych - učitel Tchaj-ťi čchüan (styl Jang) od roku 1996. Kvalifikovaný cvičitel zdravotní tělesné výchovy. Kontakt www.hendrychst.cz/taici   hendrychst( )seznam.cz   +420 737 028 423

O cvičení Tchaj-ťi - cvičí junioři i senioři

Cvičení je vhodné pro věk od 15 do 100 let. Mohou cvičit i těhotné ženy. Toto cvičeníení není vhodné pro osoby beroucí léky na potlačení imunity, protože cvičení posiluje imunitu.

Cvičí se hodinu a pak je možné posedět u čaje a vyměňovat si zkušenosti. Cvičí muži i ženy, senioři i mladí mající dopoledne čas. Cvičení zaměstnává i mysl, což doporučují psychologové, aby cvičili senioři i junioři.

Tchaj-ťi cvičí se dopoledne, což mnohem více pozitivně působí na celkové tělesné zdraví (páteř, klouby, krevní tlak, imunitní systém), cvičení vedou k psychické rovnováze (rozpouštějí stresy a negativní emoce) což kladně ovlivňuje vnitřní orgány, působí v rámci prevence jako duševní hygiena a vyrovnává tělesné energie.

Když jsem začínal se cvičením, míval jsem bolesti bederní a krční páteře a občasné problémy s pozornosti. Když jsem se chtěl podívat za sebe, musel jsem se otáčet celým tělem. Cvičením se mi páteř uvolnila, oblá záda vyrovnala a bolesti zmizely. Pozornost se zlepšila, což se mi projevilo při vedení svého účetnictví. V minulosti jsem musel každou stránku pokladního deníku několikrát přepočítávat. Co mne překvapilo nejvíc je, že zmizela drobná poranění.

Opava a Krnov jsou hlavní místa mé výuky, při ní jsem se zaměřil i na zdravotní cvičení, které mají rádi zejména senioři, prospívá i mladým. Proto věk ani kondice není pro toto cvičení rozhodující – vedle sebe cvičí senioři i junioři.

Hlavní část lekcí je věnována cvičení Tchaj-ťi čchüan, zejména výuce základní sestavy Tchaj-ťi 24 forem, kterou můžete pozorovat na internetu po celém světě, jak ji cvičí ve skupinách i jednotlivě senioři i junioři. Do vyhledávače zadejte: taijiquan 24 form youtube

Stanislav Hendrych, učitel Tchaj-ťi


 

studio Jako v Bavlnce - jiné akce v místě: www.jakovbavlnce.eu

O historii cvičení jako bojové umění tchaj-ťi čchüan se píše v internetovém slovníku Wikipedie. Je tam i „strom“ mistrů cvičení tchaj-ťi čchüan, který sahá až do 12. století:
wikipedia.org

Podrobnější informace o cvičení v článcích

1.

Důvodů cvičení Tchaj-ťi čchüan je hodně - páteř, psychika či jen preventivní cvičení. Některé přínosy ze cvičení pro zdraví se projevují dřív jiné později.

2.

Co by měli žáci Tchaj-ťi plnit před každým cvičením, aby si neškodili a zvýšili účinky cvičení. Jsou to základní předpoklady dobrého cvičení Tchaj-ťi čchüan.

3.

Dodržovat základní principy při cvičení umožňuje posilovat účinky cvičení Tchaj-ťi čchüan na tělesné i psychické zdraví. Je to i výborná duševní hygiena.

4.

Přihlášky nových zájemců, a těch, co přerušili cvičení, na pravidelná cvičení Tchaj-ťi čchüan, alias Taichi, Taijiquan v Opavě a Krnově.


Autor:
Publikováno:
Aktualizováno: 9. 7. 2020
Publikoval: Stanislav Hendrych