Tchaj-ťi čchüan
 ➔  Tchaj-ti
 ➔  začátečníci

Cvičení Tchaj-ťi Opava a Krnov - začátečníci

Jinak psáno Tchaj chi chuan, Tai chi, Taiči, Tajči, Taiji, Tai-ji, Tai ji, Tchaj-ti

Cvičení je řazeno do čínských cvičení Kung-fu. Zde je výuka zjednodušená a orientovaná na rozvoj motoriky, zdravotní (zejména páteř) a psychické účinky.

Ranní cvičení na Lysé - 2017

Cvičení Tchaj-ťi Opava - začátečníci

Otevřít mapy.cz
(Načítá se déle.)
Prostor: gymnastická tělocvična ZŠ (vchod za budovou školní družiny)
Česká republika; Moravskoslezský kraj; Opava; Mařádkova 7;

Cvičení je vhodné pro věk: 15 - 100 let Vhodné i pro nesportovní typy, fyzická zdatnost nerozhoduje, běžně cvičí muži i ženy, senioři i junioři začátečníci.
   Toto cvičení není vhodné pro osoby beroucí léky na potlačení imunity, protože cvičení posiluje imunitu.

Cvičení si můžete vyzkoušet: Veřejná cvičení

Obsah a cíl cvičení

Začátečníci mají cvičení Tchaj-ťi propojeno se zdravotním cvičením, relaxaci, cvičením na páteř a klouby, aj. Je vhodné pro osoby mající bolesti zad. Doporučuje se duševně pracujícím, manažerům, osobám mající problémy s pozorností, osobám nervózním, s vysokým krevním tlakem atd.

Cílem cvičení je zdravé uvolňování těla i mysli, uvolňování bolestí zad, směřování k tělesné i psychické rovnováze, rozvíjení vnímání i myšlení atd. Kompletní výčet přínosů cvičení je dlouhý. Prostředkem je pravidelný nácvik a cvičení sestavy Tchaj-ťi 24 forem (styl Jang - střední řád) a doplňková cvičení.

Období cvičení

Zahájení cvičení: úterý 8. září 2020, ukončení je 29. června 2021

Údobí: 1 × týdně v úterý od 16:00 hod., do 18:00 hod.

O prázdninách se cvičí v parku odpoledne ve středy od 17:00 hod. Každý si může přijít toto cvičení vyzkoušet i letos.veřejné cvičení

Po prázdninách lze ve cvičení pokračovat.

S sebou na cvičení do tělocvičny: karimatku, volný oděv, přezutí do tělocvičny

Učitel a organizátor: Stanislav Hendrych - učitel Tchaj-ťi čchüan (styl Jang) od roku 1996. Kvalifikovaný cvičitel zdravotní tělesné výchovy. Kontakt www.hendrychst.cz/taici   hendrychst( )seznam.cz   +420 737 028 423

Rolovat na kapitolu: Informace ke cvičení pro začátečníky

Cvičení Tchaj-ťi Krnov - začátečníci

Otevřít mapy.cz
(Načítá se déle.)
Prostor: malá tělocvična - Střední škola automobilní (vchod na konci dvora)
Česká republika; Moravskoslezský kraj; Krnov; Opavská 34;

Cvičení je vhodné pro věk: 15 - 100 let Vhodné i pro nesportovní typy, fyzická zdatnost nerozhoduje, běžně cvičí muži i ženy, senioři i junioři začátečníci.
   Toto cvičení není vhodné pro osoby beroucí léky na potlačení imunity, protože cvičení posiluje imunitu.

Obsah a cíl cvičení

Začátečníci mají cvičení Tchaj-ťi propojeno se zdravotním cvičením, relaxaci, cvičením na páteř a klouby, aj. Je vhodné pro osoby mající bolesti zad. Doporučuje se duševně pracujícím, manažerům, osobám mající problémy s pozorností, osobám nervózním, s vysokým krevním tlakem atd.

Cílem cvičení je zdravé uvolňování těla i mysli, uvolňování bolestí zad, směřování k tělesné i psychické rovnováze, rozvíjení vnímání i myšlení atd. Kompletní výčet přínosů cvičení je dlouhý. Prostředkem je pravidelný nácvik a cvičení sestavy Tchaj-ťi 24 forem (styl Jang - střední řád) a doplňková cvičení.

Období cvičení

Zahájení cvičení: pondělí 7. září 2020, ukončení je 28. června 2021

Údobí: 1 × týdně v ve pondělí od 15:30 hod., do 17:00 hod.

Po prázdninách lze ve cvičení pokračovat.

S sebou na cvičení: karimatku, volný oděv, přezutí do tělocvičny

Učitel a organizátor: Stanislav Hendrych - učitel Tchaj-ťi čchüan (styl Jang) od roku 1996. Kvalifikovaný cvičitel zdravotní tělesné výchovy. Kontakt www.hendrychst.cz/taici   hendrychst( )seznam.cz   +420 737 028 423

Začátečníci - informace ke cvičení Tchaj-ťi

* Začátečníci - přijímání nových bývá nepravidelné intervalech, dle uvolněných míst.

* Kdo již cvičil, může se připojit k vyšší skupině v jiný čas i v průběhu roku, po dohodě s učitelem.

* Na toto cvičení finančně přispívají některé zdravotní pojišťovny, zejména VZP, i některé firmy a organizace.

Jádrem kurzů pro začátečníky je cvičení na páteř a výuka základů tradičního čínského bojového umění Tchaj-ťi čchüan, které je součástí „wu šu“, nepřesně „kung fu“. Něco z historie:

  • Dochvilnost je žádoucí, při relaxaci pozdní příchody ruší - vchod se zamyká.
  • Při cvičení se vypíná mobil.
  • Na cvičení s sebou deku nebo karimatku na relaxaci, vhodnou obuv do tělocvičny a v zimě spíše teplejší oblečení.
  • Platby za cvičení pololetně na místě, na druhé lekci. První lekce bývá nezávazná.
  • Bližší informace při zahájení cvičení.
  • Po dohodě se cvičitelem lze se pravidelně účastnit pouze prvních částí cvičení zaměřených na zdravotní cvičení.
  • Kdo již cvičil Tchaj-ťi čchüan, může se připojit i v průběhu roku.
  • Nejlépe je prostě na cvičení přijít a vyzkoušet, osobní zkušenost nenahradí sáhodlouhé popisování.

Z historie cvičení Tchaj-ťi čchüan

Prvním učitelem v pyramidě Tchaj-ťi čchüan byl Čang San-Feng, nar. 1247, učil cvičení v klášteře v horách Wu-tang. Propojil tvrdé bojové umění slavného buddhistického chrámu Šaolin s filozofii taoismu a do bojového umění vložil převratný prvek „jemnost“ a rozvinul kruhové pohyby. Tím dovedl přemoci i mnohem silnějšího protivníka.

Jang Lu-Čchan (přezdívaný „Neporazitelný Jang“, 1799-1872) ve cvičení dále rozvíjel filozofii Tchaj-ťi a z první fáze výuky vypustil výskoky, zkrátil kopy a z první úrovně cvičení vypustil švihové pohyby. Své bojové umění tím zefektivni. Jeho škola současně vyhovuje osobám, které si prostřednictvím učení se a cvičením základů Tchaj-ťi upevňují si tělesné i psychické zdraví. Přínosy ze cvičení

Podrobnější informace o cvičení v článcích

1.

Důvodů cvičení Tchaj-ťi čchüan je hodně - páteř, psychika či jen preventivní cvičení. Některé přínosy ze cvičení pro zdraví se projevují dřív jiné později.

2.

Co by měli žáci Tchaj-ťi plnit před každým cvičením, aby si neškodili a zvýšili účinky cvičení. Jsou to základní předpoklady dobrého cvičení Tchaj-ťi čchüan.

3.

Dodržovat základní principy při cvičení umožňuje posilovat účinky cvičení Tchaj-ťi čchüan na tělesné i psychické zdraví. Je to i výborná duševní hygiena.

4.

Přihlášky nových zájemců, a těch, co přerušili cvičení, na pravidelná cvičení Tchaj-ťi čchüan, alias Taichi, Taijiquan v Opavě a Krnově.




Autor stránky: Stanislav Hendrych
Česká republika
Publikováno: 1. 7. 2020
Aktualizováno: 9. 7. 2020
Publikoval: Stanislav Hendrych