Tchaj-ťi čchüan
 
 
 

Cvičení Tchaj-ťi Opava a Krnov - začátečníci


Cvičení jinak psáno Tchaj chi, Tai chi, Taiči, Tajči, Taiji, Tai-ji, Tai ji, Tchaj-ti

ǀ Cvičení OPAVA   ǁ Cvičení KRNOV   ǁ  Info   ǀ

Cvičení Opava - začátečníci

Aktivní mapa
(Načítá se déle.)
Prostor: gymnastická tělocvična ZŠ (vchod za budovou školní družiny)
Česká republika; Moravskoslezský kraj; Opava; Mařádkova 7;

Kurz cvičení Tchaj-ťi začátečníci

Začátečníci mají cvičení Tchaj-ťi propojeno se zdravotním cvičením, relaxaci, cvičením na páteř a klouby, aj. Je vhodné pro osoby mající bolesti zad. Doporučuje se duševně pracujícím, manažerům, osobám mající problémy s pozorností, osobám nervózním, s vysokým krevním tlakem atd.

Cvičení je vhodné pro věk: 15 - 100 let

Vhodné i pro nesportovní typy, fyzická zdatnost nerozhoduje, cvičí muži, ženy i senioři začátečníci.
Toto cvičení je nevhodné pro osoby beroucí léky na potlačení imunity, protože cvičení posiluje imunitu.

Zahájení cvičebního bloku: středa 12. února 2020 v 18:30 hod.
Zakončení cvičebního bloku: 17. června 2020 v 20:30 hod.

S sebou na cvičení: karimatku, volný oděv, přezutí do tělocvičny

Učitel: Stanislav Hendrych, Učitel Tchaj-ťi čchüan (styl Jang) od roku 1996. Kvalifikovaný cvičitel zdravotní tělesné výchovy. Kontakt

Organizátor cvičení: Stanislav Hendrych,

Náplň kurzu - cvičení, začátečníci

Cílem cvičení je zdravé uvolňování těla i mysli, uvolňování bolestí zad, směřování k tělesné i psychické rovnováze, rozvíjení vnímání i myšlení atd. Kompletní výčet přínosů cvičení je dlouhý. Prostředkem je pravidelný nácvik a cvičení sestavy Tchaj-ťi 24 forem (styl Jang - střední řád) a doplňková cvičení.

Cvičení Krnov - začátečníci

Aktivní mapa
(Načítá se déle.)
Prostor: malá tělocvična - Střední škola automobilní (vchod na konci dvora)
Česká republika; Moravskoslezský kraj; Krnov; Opavská 34;

Kurz cvičení Tchaj-ťi začátečníci

Začátečníci mají cvičení Tchaj-ťi propojeno se zdravotním cvičením, relaxaci, cvičením na páteř a klouby, aj. Je vhodné pro osoby mající bolesti zad. Doporučuje se duševně pracujícím, manažerům, osobám mající problémy s pozorností, osobám nervózním, s vysokým krevním tlakem atd.

Cvičení je vhodné pro věk: 15 - 100 let

Vhodné i pro nesportovní typy, fyzická zdatnost nerozhoduje, běžně cvičí muži i ženy, senioři i junioři začátečníci.
Toto cvičení je nevhodné pro osoby beroucí léky na potlačení imunity, protože cvičení posiluje imunitu.

Zahájení kurzu: pondělí 3. února 2020 v 17:00 hod.
Zakončení kurzu: pondělí 22. června 2020

S sebou na cvičení: karimatku, volný oděv, přezutí do tělocvičny

Učitel: Stanislav Hendrych, Učitel Tchaj-ťi čchüan (styl Jang) od roku 1996. Kvalifikovaný cvičitel zdravotní tělesné výchovy. Kontakt

Organizátor cvičení: Stanislav Hendrych,

Náplň kurzu - cvičení, začátečníci

Cílem cvičení je zdravé uvolňování těla i mysli, uvolňování bolestí zad, směřování k tělesné i psychické rovnováze, rozvíjení vnímání i myšlení atd. Kompletní výčet přínosů cvičení je dlouhý. Prostředkem je pravidelný nácvik a cvičení sestavy Tchaj-ťi 24 forem (styl Jang - střední řád) a doplňková cvičení.

Informace ke cvičení

* Začátečníci - přijímání nových bývá nepravidelné v dlouhých intervalech.

* Kdo již cvičil, může se připojit k vyšší skupině v jiný čas i v průběhu roku, po dohodě s učitelem.

* Na toto cvičení finančně přispívají některé zdravotní pojišťovny, zejména VZP, i některé firmy a organizace.

Jádrem kurzů pro začátečníky je cvičení na páteř a výuka základů tradičního čínského bojového umění Tchaj-ťi čchüan, které je součástí „wu šu“, nepřesně „kung fu“. Něco z historie:

  • Dochvilnost je žádoucí, při relaxaci pozdní příchody ruší.
  • Při cvičení se vypíná mobil.
  • Na cvičení s sebou deku nebo karimatku na relaxaci, vhodnou obuv do tělocvičny a v zimě spíše teplejší oblečení.
  • Platby za cvičení pololetně na místě, na druhé lekci. První lekce bývá nezávazná.
  • Bližší informace při zahájení cvičení.
  • Po dohodě se cvičitelem lze se pravidelně účastnit pouze prvních částí cvičení zaměřených na zdravotní cvičení.
  • Kdo již cvičil Tchaj-ťi čchüan, může se připojit i v průběhu roku.
  • Nejlépe je prostě na cvičení přijít a vyzkoušet, osobní zkušenost nenahradí sáhodlouhé popisování.

Z historie cvičení Tchaj-ťi čchüan

Prvním učitelem v pyramidě Tchaj-ťi čchüan byl Čang San-Feng, nar. 1247, učil cvičení v klášteře v horách Wu-tang. Propojil tvrdé bojové umění slavného buddhistického chrámu Šaolin s filozofii taoismu a do bojového umění vložil převratný prvek „jemnost“ a rozvinul kruhové pohyby. Tím dovedl přemoci i mnohem silnějšího protivníka.

Jang Lu-Čchan (přezdívaný „Neporazitelný Jang“, 1799-1872) ve cvičení dále rozvíjel filozofii Tchaj-ťi a z první fáze výuky vypustil výskoky, zkrátil kopy a z první úrovně cvičení vypustil švihové pohyby. Své bojové umění tím zefektivni. Jeho škola současně vyhovuje osobám, které si prostřednictvím učení se a cvičením základů Tchaj-ťi upevňují si tělesné i psychické zdraví. Přínosy ze cvičení


Publikováno:
Aktualizováno: 22. 1. 2020
Publikoval: Stanislav Hendrych